DI/4/07

Warszawa, 14.02.07

Do: Sz. Pani Ewelina Kozak
p.o. Z-cy Dyrektora Gabinetu Prezydenta Warszawy
Wydział Skarg i Wniosków

Szanowna Pani Dyrektor
W nawiązaniu do pisma GP-XI-EK/0114-2/07 z dnia 17.01.07. dotyczącego braku odpowiedzi na pismo ZDM z dnia 31.07.06. sygn. ZDM/5512/DTBR-286/2006 w sprawie budowy na stacjach metra przechowalni rowerów informujemy, co następuje:

Metro Warszawskie zdecydowanie popiera [zobacz >>>] wszelkie działania mogące usprawnić transport rowerowy w Warszawie. Jesteśmy gotowi do pomocy przy wdrażaniu rozwiązań mających ułatwić rowerzystom korzystanie z usług przewozowych świadczonych przez naszą firmę. Opinię tę wyrażaliśmy wielokrotnie na spotkaniach ze Stanisławem Plewko, pełnomocnikiem Prezydenta m. st. Warszawy ds. rozwoju transportu rowerowego w Warszawie.

Spotkania te odbyły się na przełomie października i listopada 2006 roku, a dotyczyły budowy parkingów rowerowych w bezpośrednim sąsiedztwie stacji metra. Przedstawiliśmy na nich istotne przesłanki z zakresu bezpieczeństwa funkcjonowania metra przemawiające za organizowaniem parkingów poza obiektami stacji. Pan Pełnomocnik Plewako przyjął przedstawione argumenty. W wyniku rozmów określona została wstępna lokalizacja pilotażowego parkingu przy południowej głowicy stacji metra Kabaty. Teren ten spełnia wymagania stawiane przez Pana Pełnomocnika, czyli jest monitorowany kamerą obrotową, podległą Urzędowi m.st. Warszawy. Ponadto Metro Warszawskie odbyło rozmowy i uzyskało zainteresowanie projektem ze strony firmy Stroer, obsługującej nośniki reklamowe na stacjach metra. Firma ta wyraziła gotowość do częściowego finansowania projektu pod warunkiem zapewnienia wysokiego standardu usług parkingowych i zagwarantowania możliwości instalacji nośników reklamowych na konstrukcji parkingu. Metro Warszawskie przedłożyło również wstępne projekty różnych rozwiązań konstrukcji parkingów.

Na wyżej wspomnianych spotkaniach Pan Pełnomocnik zapowiadał, że przygotuje dokumenty zobowiązujące m. st. Warszawę, do budowy systemu parkingów rowerowych, scalenia ścieżek rowerowych w jeden system oraz przygotowania pierwszych projektów parkingów systemu Park&Ride. Ponadto Pan Pełnomocnik zobowiązał się do ostatecznego wyjaśnienia statusu prawnego terenu, na którym wstępnie zlokalizowano projekt parkingu przy stacji Kabaty.

Równolegle do prowadzonych spotkań, trwała wymiana korespondencji w sprawie pisma ZDM z dnia 31.07.06. sygn. ZDM/5512/DTBR-286/2006. Metro Warszawskie w związku z postawionymi pytaniami wystąpiło dnia 28.09.06. pismem sygn. DP/111/2006/MK do Zarządu Transportu Miejskiego z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie, gdyż spółka nie może samodzielnie dysponować terenem, którego właścicielem jest m. st. Warszawa. W ślad za powyższym, Metro Warszawskie otrzymało do wiadomości kopię pisma ZTM [zobacz >>>] do Biura Budżetu m. st. Warszawy z 05.10.06. sygn. ZTM/IN-075-32/2-06, z prośbą o odpowiedź między innymi na pytanie o środki finansowe na wybudowanie przechowalni rowerów. Dotychczas Metro Warszawskie nie otrzymało odpowiedzi z Zarządu Transportu Miejskiego, co uniemożliwia przygotowanie odpowiedzi w rzeczonej sprawie.

W związku z powyższym Metro Warszawskie wystosowało do Zarządu Transportu Miejskiego 1.02.07. pismo sygn. DP/56/2007/MK z ponowieniem prośby o zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie.

Z poważaniem

Jerzy Lejk
Prezes Zarządu

Od redakcji

W lutym 2007 r. Metro Warszawskie zdecydowanie popierało wszelkie działania mogące usprawnić transport rowerowy w Warszawie. Niestety, z nieznanych powodów rok później jego nastawienie zmieniło się o 180° [zobacz >>>]. Czyżby panu prezesowi popsuł się humor?