WYNIKI SONDY INTERNETOWEJ

Odpowiedź Liczba głosów %
dojazdy z dużych osiedli do centrum 125 35%
w ścisłym centrum 72 20%
połączenia międzydzielnicowe (obwodowe) 63 18%
dojazdy z dużych osiedli do terenów rekreacyjnych 42 12%
w parkach, lasach i innych terenach rekreacyjnych 31 9%
połączenia wewnątrzdzielnicowe (dojazd do szkoły, sklepu itp.) 27 8%

Głosowanie trwało od 26.02.2001 do 22.06.2001 r. Łącznie oddano 360 głosów.

KOMENTARZE

Bolo Perez, 28.02.2001: Jasne, że w centrum. Poza centrum generalnie da się jeździć. Bywają lokalne uliczki, a i na chodnikach ruch nieduży. A w centrum jest pod tym względem katastrofalnie. I jeszcze uwaga - ścieżki w centrum warto by WYRAŹNIE oddzielić od chodników i jezdni!!!

Tadek, 2.03.2001: Wijąca się ścieżka przez Pola Mokotowskie jest owszem przyjemna, ale chciałbym mieć możliwość skutecznego poruszania się po mieście - praca, sprawy, a nie tylko relaks.

Rano, 28.03.2001: Mówiąc ogólnie - tam, gdzie poruszanie rowerem jest szczególnie utrudnione i niebezpieczne. Prawdziwym bólem głowy jest np. przejazd przez Most Grota. Dobrze, że już ktoś o tym napisał na stronie. Jak rozwiązać ten problem - trudna sprawa.

Robert, 4.04.2001: Moim zdaniem w Centrum, na wzór zachodni, wystarczą szerokie ciągi pieszo-jezdne. Dojazd z wielkich osiedli do Centrum jest bardzo ważny, gdyż ruch uliczny jest bardzo szybki a chodniki najeżone licznymi przeszkodami.

Rafał Sieradzki, 6.04.2001: Ostatnio byłem w Bonn i tam w mieście ścieżki są na ogół odrębnym pasem na skraju ulicy - tym kawałkiem i tak nikt nie jeździ (szerokość ulic jest raczej standardowa), wystarczy tylko dać zakaz postojów, no i wyprostować to co zwichrowało się od kół. Niestety na naprawde szybką jazdę nie ma tam miejsca - zazwyczaj jeżdżą po tym spokojni ludzie na miejskich rowerach. I tak lepiej niż u nas.

Krzyhu, 20.04.2001: Jaki sens jest robić ścieżki na osiedlach i w parkach? Nawet w centrum zamiast osobnych ścieżek wystarczyłoby poprawić nawierzchnie przy brzegu ulicy i nie byłoby problemu, jaki sens ma na przykład ścieżka przy al. Niepodległosci skoro wygodnie się jedzie ulicą. Przydałyby się za to duże ciągi łączące krańce Warszawy, a nie te 100 metrowe odcinki w losowych miejscach.

Jarek, 17.05.2001: W Wawie powinna powstać ścieżka prostopadła do szlaku Wisły: Kampinos - Bemowo - Wola - wolskie parki - most Świętokrzyski - Praga praskie tereny zielone - podmiejskie tereny w stronę Świdra. Ważne jest dobre oznakowanie, i to ważniejsze od budowania szczególnych ścieżek. Dużo można wydzielić z chodników itp. Znaki sa ważne i dają poczucie bezpieczeństwa.

Zbigniew Wójcik, 4.06.2001: 1. Należy skoordynować działania poszczególnych gmin w celu opracowania pewnych ciągów tras rowerowych. 2. Zrobić coś z wysokimi krawężnikami, np. obniżenie ich do poziomu jezdni poprzez zwykłe ich "uszczerbienie" młotem. Jeżdżę raz w tygodniu z Targówka do Wilanowa wzdłuż Wisłostraty i czasem tak mi szkoda kół mojego taniego roweru.

Andzia, 20.06.2001: Bardzo ważne jest zbudowanie ścieżek w centrum, gdyż tam jest największe natężenie ruchu samochodowego i wiecznie wściekli kierowcy tylko czekają aby kogoś przejechać. Jednak najważniejsze wydaje mi się wybudowanie dojazdów z dużych osiedli do centrum, bo chyba tylko taki krok spowoduje znaczne zwiększenie liczby rowerzystów w Wawie. Sądze, ze nie trzeba osób posiadających rower namawiać do jeżdzenia nim w celach rekreacyjnych - należy za to umożliwić im bezpieczny i łatwy dojazd do pracy, szkoły i miejsc, w których się bawią.