Ponad 100 obiektów w skrajni

Projekt organizacji ruchu Trasy Mostu Północnego (etap 1) wykonany przez firmę Schuessler Plan opiniujemy negatywnie ze względu na liczne obiekty takie jak słupy, znaki drogowe, słupy sygnalizacji świetlnej, znaki MSI, tablice kierunkowe, barierki, ekrany akustyczne i latarnie umieszczone w świetle drogi rowerowej lub w jej skrajni. Pozytywna opinia będzie możliwa dopiero po usunięciu ww. obiektów ze światła i skrajni drogi rowerowej. W szczególności chodzi o:

Arkusz 1

- 3 znaki drogowe w świetle drogi rowerowej przy ul. Zgrupowania AK Kampinos;

- 2 znaki i ekrany akustyczne w skrajni drogi rowerowej przy płd. jezdni zbierająco-rozprowadzającej na wysokości zatoki przystanku autobusowego;

- 6 słupów sygnalizacji świetlnej, 4 znaki drogowe i 2 znaki MSI w świetle lub w skrajni drogi rowerowej na skrzyżowaniu Trasy Mostu Północnego i ul. Marymonckiej;

- 2 znaki drogowe (tablice) w świetle i skrajni drogi rowerowej w ciągu ul Marymonckiej na północ od skrzyżowania z Trasa Mostu Północnego.

Arkusz 2

- 10 latarni oraz bariery wygrodzenia ruchu pieszego i rowerowego w skrajni drogi rowerowej przy płd. jezdni zbierajaco-rozprowadzającej;

- 3 latarnie w skrajni drogi rowerowej w ul. Prozy;

- 1 znak w świetle drogi rowerowej na jej zakończeniu po wsch. stronie ul. Pułkowej, na północ od Trasy Mostu Północnego;

- 8 latarni w skrajni drogi rowerowej po płn-wsch stronie węzła Trasy Mostu i Pułkowej;

- 5 latarni w skrajni drogi rowerowej po płd-wsch stronie węzła Trasy Mostu i Pułkowej.

Arkusz 3

- bariery na całej długości mostu znajdujące się w skrajni drogi rowerowej;

- 1 latarnię w skrajni drogi rowerowej przy ul. Farysa po płd. str mostu Północnego;

Arkusz 6

- 11 latarni i 1 znak w skrajni drogi rowerowej po zach. stronie ul. Wybrzeże Gdyńskie;

- 3 znaki (w tym C-13a niezgodne ze stanem faktycznym) i 9 latarni w skrajni drogi rowerowej przy po wsch stronie ul. Wybrzeże Gdyńskie;

- bariery wygradzające w skrajni drogi rowerowej na podjazdach na kładkę oraz na kładce nad ul Wybrzeże Gdyńskie;

- ekrany dźwiękochłonne w skrajni drogi rowerowej po wsch stronie ul. Wybrzeże Gdyńskie.

Arkusz 7

- bariery na całej długości mostu znajdujące się w skrajni drogi rowerowej;

Arkusz 9

- 3 znaki drogowe w świetle lub skrajni drogi rowerowej w ul. Świderskiej po płd. str. Trasy Mostu Północnego;

- 5 latarni i 1 znak drogowy w skrajni drogi rowerowej w ul. Myśliborskiej po płn. str. Trasy Mostu Północnego;

- 1 latarnia i 15 słupów sygnalizacji świetlnej w świetle lub skrajni drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania Trasy Mostu z ul. Myśliborską;

- 10 latarni w skrajni dróg rowerowych przy trasie Mostu Północnego na wschód od skrzyżowania z Myśliborską.

Arkusz 10

- 7 latarni w skrajni dróg rowerowych przy trasie Mostu Północnego i ul. Obrazkowej na zachód od ul Projektowanej 2;

- 2 znaki drogowe w skrajni dróg rowerowych przy ul. Projektowanej 2;

- 10 latarni w skrajni drogi rowerowej po płn stronie trasy Mostu Północnego na wschód od ul Projektowanej 2.

Arkusz 11

- 1 znak i 4 latarnie w skrajni drogi rowerowej po płn stronie trasy Mostu Północnego;

- 6 znaków i 14 słupów sygnalizacji świetlnej w świetle lub skrajni drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania Trasy Mostu Północnego z ul. Modlińską;

- ekrany akustyczne w skrajni drogi rowerowej po płd-zach. stronie skrzyżowania Trasy Mostu Północnego z ul. Modlińską.

Inne uwagi

Ponadto postulujemy:

- Umieszczenie barierek uniemożliwiających wychodzenie bezpośrednio zza wiaty przystanku na drogę rowerową. Barierki takie powinny być umieszczone z zachowaniem skrajni drogi rowerowej 0,5m na długości 2m po obu stronach wiaty. Barierki nie powinny posiadać elementów o ostrych kantach i krawędziach.

- Zwiększenie ilości płytowych progów uspokajających ruch w ulicach Projektowana 19, Projektowana 2, Projektowana 22, Świderska, Obrazkowa na odcinkach nie obsługiwanych autobusami komunikacji zbiorowej - elementy uspokojenia ruchu powinny występować nie rzadziej niż co 100-150m.

- Na przejazdach przez wjazdy do posesji przy ul. Modlińskiej drogę rowerową prowadzić z zachowaniem ciągłości nawierzchni i niwelety drogi rowerowej (krawężniki wzdłuż a nie w poprzek dr. row.)

- Uspokojenie ruchu płytowymi progami zwalniającymi na drogach technicznych i dojazdowych do posesji w ul Modlińskiej. Progi powinny być umieszczone co ok. 100m.

- Zastąpienie progów płytowych na przejściach dla pieszych przy skrzyżowaniach wyniesieniem tarczy całego skrzyżowania (łącznie z przejściami dla pieszych i przejazdami dla rowerów na następujących skrzyżowaniach: Projektowanej 22 z Projektowaną 2, Projektowanej 2 z Obrazkową, Projektowanej 19 ze Świderską, Projektowanej 20 ze Świderską.

- Doprojektowanie (postulowanego wcześniej) łącznika drogi rowerowej po zachodniej stronie ul. Modlińskiej z ul. Obrazkową przy skrzyżowaniu trasy Mostu Północnego z Modlińską.

Ponadto ze względu na dużą liczbę uwag, prosimy o wgląd i możliwość zaopiniowania poprawionego projektu organizacji ruchu.