Do "zaległych" ścieżek rowerowych zaliczyliśmy drogi dla rowerów, które wg różnych oficjalnych dokumentów powinny już dawno istnieć i służyć cyklistom. A dokładniej:

- ścieżki, które zgodnie z Uchwałą Zarządu Miasta Nr 188/C/96 powinny były powstać podczas budowy i modernizacji ulic;

- Studencki System Dróg dla Rowerów (zatwierdzony do realizacji 25 kwietnia 1997 Uchwałą Zarządu Miasta Nr 127/CXLIV/97, intensywne prace nad jego wdrażaniem trwają już cztery lata);

- ścieżki nad ostatnio oddanymi do użytku stacjami metra,

- odcinki szerokich asfaltowych chodników, które mogły być łatwo zaadaptowane przy jednej z ww. okazji (np. przy Marywilskiej czy Marynarskiej),

- ścieżki, które wg harmonogramu zatwierdzonego Uchwałą Rady Gminy Bielany nr 488/XIII/97 powinny były powstać do roku 2000.

Mapa zaległych ścieżek, stan na czerwiec 2001.

Ze ścieżek, które nie powstały, choć powstać powinny, szczególną uwagę chcielibyśmy zwrócić na następujące ciągi:

- Odrowąża - Starzyńskiego - Słomińskiego - Jana Pawła II: to mógł być dobry dojazd z Bródna i Targówka do centrum, po wyremontowaniu wiaduktu nad torami skorzystałby również Żoliborz;

- Radiowa - Dywizjonu 303 - Obozowa: dla mieszkańców Bemowa praktycznie jedyny sensowny dojazd do centrum, dla mieszkańców centrum najkrótszy dojazd do Lasu Bemowskiego i Kampinoskiego Parku Narodowego;

- Trasa AK - Włościańska: ten ciąg mógł połączyć istniejące ścieżki rowerowe Woli, Bemowa, Bielan i Żoliborza;

- Al. Niepodleglosci: po połączeniu z istniejacymi ścieżkami w Al. Wilanowskiej, Dol. Służewieckiej i Modzelewskiego - po prostu rewelacyjny dojazd do centrum z Ursynowa i Służewa;

- Tamka i/lub Zajęcza: dojazd do mostu Świętokrzyskiego, obecnie niemal doskonale odciętego od świata;

- Waryńskiego - Marszałkowska - Andersa: przechodzące przez ścisłe centrum połączenie Pola Mokotowskiego z rejonem Dworca Gdańskiego.