Dwukierunkowo po Żoliborzu. Kolejne uliczki
Paweł Ziniewicz, 2019.06.17
Żoliborz to dzielnica z wieloma lokalnymi jednokierunkowymi uliczkami. W tym tygodniu możliwość jazdy rowerem w obu kierunkach otrzymały 3 z nich: Czarnieckiego, Mierosławskiego i Toeplitza. To realizacja zaległego projektu z Budżetu Partycypacyjnego na rok 2018: Rowerowy Żoliborz - Oficerski, Urzędniczy i WSM.
Wlot Czarnieckiego od Placu Inwalidów. Kontraruch skróci drogę rowerem nawet o 250 m w stosunku do jazdy przez Plac Wilsona. Tabliczka nieprawidłowo zamocowana pod znakiem przejścia dla pieszych
Wylot kontraruchu od Mierosławskiego z odpowiednim oznakowaniem.
Analogiczne rozwiązania na ulicy Mierosławskiego.
Rowerem da się przejechać przez ulicę Mickiewicza w obie strony. Infrastruktura drogowa staje się przezroczysta dla roweru.
Niefortunnie zamocowane znaki - nie widać tabliczki nie dotyczy rowerów
pod zakazem wjazdu. O kontraruchu dowiadujmy się z poziomego malowania. Nie da się niestety skręcić w Mierosławskiego w lewo jadąc od Centrum. Pod znakiem zakazu nie ma stosownej tabliczki. Intencjonalnie czy ktoś zapominał?
Na skrzyżowaniu z Pogonowskiego widzimy podejście urzędników do kwestii budżetu obywatelskiego. Robią tyle i tylko tyle ile w opisie projektu. Budżet powinien być wskazówką czego mieszkańcy potrzebują. Kontraruch powinno się wprowadzać w całym obszarze.
Kontraruch nie zabiera miejsc do parkowania. Tu nie wolno było parkować wcześniej. 10 m od skrzyżowania obowiązuje zakaz parkowania. Tylko na chwilkę, odprowadzę dziecko do przedszkola
. Wspaniałe wzorce dają rodzice dzieciom.
Dwukierunkowość rowerowa także na Toeplitza. Do kompletu brakuje jeszcze ulicy Jaśkiewicza.
Wprowadzanie kontraruchu rowerowego idzie na Żoliborzu bardzo opornie. W 2017 wyznaczono kilka uliczek, w tym roku też kilka uliczek. 4 razy tyle odcinków jednokierunkowych ulic wciąż czeka na dwukierunkowość rowerową. Na rok 2020 złożono projekt do budżetu obywatelskiego na kolejne, tym razem 3, uliczki. Jedną mniej niż poprzednio. W tym tempie temat się będzie ciągnąć jeszcze kilkanaście lat...