Zmiany wprowadzone

$h=Uchwała Parlamentarnego Zespołu ds. Transportu Rowerowego ws. krajowych tras rowerowych
$k=kraj, rowery
$a=Patryk Bielecki, Franciszek Sterczewski
$d=2021.02.23
$z=
$o=
$b=

#Od redakcji

Rząd obecnie przygotowuje projekt Krajowego Planu Odbudowy, czyli dokument, który ma wskazać, na co Polska chciałaby wydać kilkadziesiąt miliardów euro ze środków unijnych mających, w założeniu, pobudzić gospodarkę po pandemii i jednocześnie przyczynić się do zielonej transformacji.

pzr_uchwala-212-1b.jpg
W zeszłym tygodniu, na <a href="https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/agent.xsp?symbol=POSIEDZENIAZESP&Zesp=732" target="_blank">posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. Transportu Rowerowego</a>, przedstawiciele samorządów województw nakreślili całościową wizję wojewódzkich projektów rowerowych zgłoszonych do KPO.
Mają one przyczynić się do stworzenia spójnej sieci tras rowerowych w skali kraju.

pzr_uchwala-212-2c.jpg
Drugą prezentację przedstawił Aleksander Buczyński z Europejskiej Federacji Cyklistów, będący też członkiem Zielonego Mazowsza. Zwrócił uwagę m.in. na wymierne korzyści płynące z rozwoju infrastruktury rowerowej mogącej pełnić funkcje turystyczne.

W efekcie, parlamentarzyści podjęli uchwałę, popierającą efektywne wydatkowanie środków poprzez wsparcie spójnej sieci krajowych tras rowerowych. Liczymy na to, że zostaną one uwzględnione przez rząd w Krajowym Planie Odbudowy. <b>Zachęcamy też do wyrażenia własnego zdania w tym zakresie podczas <a href="https://www.gov.pl/web/planodbudowy/konsultacje-kpo2" target="_blank">konsultacji, które ruszają już 26 lutego</a>. </b>

#Uchwała nr 1 Parlamentarnego Zespołu ds. Transportu Rowerowego

<b>nr 1 Parlamentarnego Zespołu ds. Transportu Rowerowego<b> z dnia 9 lutego 2021 roku</b>

Parlamentarny Zespół ds. Transportu Rowerowego wspiera budowę sieci krajowych tras rowerowych określonych w Stanowisku Nr 7/2019 Konwentu Marszałków Województw RP z dnia 7 czerwca 2019 r. w sprawie systemu numeracji i zasad oznakowania krajowych i regionalnych tras rowerowych.

W opinii Zespołu zasadne jest skoncentrowanie funduszy dostępnych w Krajowym Planie Odbudowy na budowie sieci krajowych tras rowerowych. Budowa sieci krajowych tras rowerowych wymaga również koordynacji na poziomie centralnym oraz podjęcia prac legislacyjnych ułatwiających inwestycje w infrastrukturę transportu rowerowego.

Franciszek Sterczewski<br />
Przewodniczący Zespołu



Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.