Odcinki ścieżek rowerowych przy przystankach są z natury bardzo narażone na kolizje i wymagają starannego i umiejętnego projektowania. W Warszawie organizacja ruchu i oznakowanie takich miejsc pozostawia wiele do życzenia, częściowo z braku miejsca na fizyczną separację, częściowo w wyniku niedostatecznej świadomości inwestorów czy projektantów. Czyżby coś się miało zmienić na lepsze?

Tutaj, na ul. Broniewskiego można nie tylko staranować pieszego, ale i zderzyć się z zupełnie niewidocznym rowerzystą jadącym z przeciwka.

W tym miejscu np. pożałowano farby na zebrę, choć zużyto jej mnóstwo na "uszminkowanie" asfaltu.

Miejscami projekty urągają wszelkim zasadom inżynierii ruchu , prawom fizyki i zdrowemu rozsądkowi.

Trzeba więc z tym większym zadowoleniem odnotować środki poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, jakie zastosowano przy przystanku Konarskiego 02 na Bemowie.

Wydaje się, że zapomniano jeszcze zaślepić blachą niepotrzebną w tej sytuacji tylną witrynę reklamową wiaty. Umieszczenie tam reklam (zwłaszcza nie dość czytelnych z daleka) może skłaniać czytających do wchodzenia na ścieżkę, jak w pułapkę bez wyjścia.

Dzięki wygrodzeniu dochodzący do przystanku spomiędzy ogrodzeń zasłaniających widoczność nie wkroczą od razu na ścieżkę rowerową. Poprawa wzajemnej widoczności i więcej czasu na reakcję ułatwi wszystkim uniknięcie kolizji.

Specjalne podziękowania należą się inwestorowi za oznakowanie przejazdu przez ulicę Powstańców Śląskich. Wszak o drodze rowerowej właściwie (zgodne z regułami sztuki i przepisami prawa) przeprowadzonej przez jezdnię w wielu miejscach od lat można tylko pomarzyć. [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>]

Nie oszczędzano na oznakowaniu pionowym, tu chyba nawet wyrobiono więcej niż 100% normy.

Szkoda tylko, że ścieżka urywa się około stu metrów przed ul. Lazurową. Bardzo wskazane byłoby doprowadzenie jej w okolice WAT-u. Ruchliwy i wąski ciąg Lazurowej - Kaliskiego nie sprzyja poruszaniu się na rowerze.

Mijasz na trasie rowerowej przystanki, przy których łatwo najechać na pieszych? Czekając na przystanku widzisz pędzących rowerzystów stwarzających zagrożenie? Zwróć się do zarządcy drogi o poprawę bezpieczeństwa, na przykład tak, jak to zrobiono przy przystanku Konarskiego 02.