Inżynier Ruchu przychylił się do pomysłu dopuszczenia wjazdu rowerów na drogę serwisową przy Wale Miedzeszyńskim z ronda na skrzyżowaniu z Traktem Lubelskim. Umożliwiłoby to dojazd na sam wał z południa bez konieczności czekania na światłach. Cieszy poważne podejście do tematu ze strony Biura Drogownictwa, potwierdzające pozytywną zmianę nastawienia uwidocznioną poprzez wytyczenie drugiego warszawskiego kontrapasa na Orszady [zobacz >>>]. Teraz pozostaje liczyć na to, że ZDM znajdzie czas i środki na szybkie ustawienie brakującej tabliczki i ewentualne namalowanie kilku metrów kontrapasa.

Korespondencja

Pismo do Inżyniera Ruchu - 24 VIII 2011 r.

Niniejszym wnoszę o uzupełnienie oznakowania na wylocie jezdni serwisowej na rondo na zbiegu Wału Miedzeszyńskiego i Traktu Lubelskiego o tabliczkę "nie dotyczy rowerów" pod znakiem zakazu wjazdu.

Jezdnia serwisowa wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego stanowi najbardziej wygodne i bezpieczne połączenie z drogą rowerową prowadzoną samym wałem, a rowerzysta i samochód bez problemu zmieszczą się obok siebie na wylocie jezdni serwisowej, która na pozostałym odcinku jest dwukierunkowa. Tym samym uzupełnienie oznakowania poprawi zarówno bezpieczeństwo, jak i płynność komunikacji.

Odpowiedź IR - 4 X 2011 r.

Do Zarządu Dróg Miejskich.

W związku z otrzymanym pismem (...) dotyczącym umożliwienia wjazdu rowerom w jezdnię drogi serwisowej z ronda na skrzyżowaniu z ul. Wał Miedzeszyński i Trakt Lubelski przesyłam ww. pismo do rozpatrzenia zgodnie z kompetencjami.

Uprzejmie informuję, że wizja w terenie wykazała, iż możliwe jest podwieszenie tabliczki T-22 ("nie dotyczy rowerów") pod znakami D-3 i B-2, a szerokość jezdni (w najwęższym punkcie 4,5 m) umożliwia wyznaczenie pasa rowerowego do ruchu pod prąd.

Jednocześnie informuję, że podstawą do wprowadzenia zmian w organizacji ruchu powinien być projekt organizacji ruchu, który należy przedłożyć do zatwierdzenia w tut. urzędzie.

Zastępca Dyrektora Biura Drogownictwa i Komunikacji
Inżynier Ruchu m.st. Warszawy
Janusz Galas

Ciąg dalszy

[zobacz >>>]