Pochylnie zamiast wind
Maciek Sulmicki, 2008.03.25
SRN/08/0419B/01/MS
Do: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa.
dotyczy: planów remontów kładek dla pieszych.
Szanowni Państwo --
Odnośnie planów przebudowy kładek dla pieszych (nad al. Wielkopolski, Puławską, Jagiellońską, Płowiecką przy Trakcie Lubelskim, Grochowska, Żwirki i Wigury oraz Ostrobramską przy Poligonowej), Zielone Mazowsze wnosi o uwzględnienie w projektach przebudowy pochylni dla wózków inwalidzkich i rowerów. Postulujemy o zastąpienie ewentualnych wind pochylniami ze względu na:
– wysoką awaryjność wind oraz bardzo szybką ich dewastację (są one często wykorzystywane jako publiczne WC);
– niską pojemność i wydajność wind – nie mieszczą się w nich wózki z dziećmi ani rowery (szczególnie te z przyczepkami lub tandemy), a czekanie na przyjechanie windy, otwarcie się drzwi, zamknięcie, zjechanie i ponowne otwarcie, zdecydowanie wydłuża czas podróży;
– wyższe koszty utrzymania wind.
W przypadku projektów, w których nie jest przewidziane budowa wind, również postulujemy uwzględnienie pochylni w projekcie. Istotne jest przy tym, by nie popełnić tego samego błędu, co przy wjeździe na Most Siekierkowski z Wału Zawadowskiego, gdzie osoba podjeżdżająca na rowerze jest zmuszona trzykrotnie zawracać w miejscu o 180 stopni. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się pochylnia prosta, będąca ciągiem dalszym pomostu lub położona prostopadle do niego.
Z poważaniem, Maciej Sulmicki, Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych
Do wiadomości:
1. Wydział Transportu Rowerowego i Komunikacji Pieszej Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy, ul. Solec 48, 00-382 Warszawa
Odpowiedź
można [zobacz >>>]yć tutaj.