Średnia liczba zatrzymań (np. z powodu świateł lub konieczności ustąpienia pierwszeństwa) nie może przekroczyć 0,5/km, a średni czas zużyty na te zatrzymania - 15 s/km.

Główne drogi rowerowe muszą mieć zapewnione pierwszeństwo nad ulicami lokalnymi i zbiorczymi.

Na skrzyżowaniach niewskazane są światła na przyciski - sygnalizacja dla rowerów może działać w stałym cyklu, być wzbudzana przez pętlę indukcyjną lub czujnik podczerwieni.

DOBRZE: droga dla rowerów ma wyraźnie zaznaczone pierwszeństwo nad poprzecznymi ulicami (De Steeg, Holandia).

ŹLE: wielu rowerzystów nie daje rady pokonać tak wysokiego krawężnika bez zsiadania z roweru. Innym grozi to uszkodzeniem koła. Oprócz tego na jezdni brakuje przepisowego oznakowania przejazdu, choć kierowców informuje o nim znak D-6b. (Warszawa, ul. Prozy).

ŹLE: sygnalizacja z niemal 100% prawdopodobieństwem zatrzymania dyskryminuje rowerzystów. Dodatkowo przycisk zlokalizowany jest zbyt blisko jezdni i w miejscu trudno dostępnym ze ścieżki rowerowej (Warszawa - Żoliborz).

DOBRZE: skręcające w prawo rowery, w przeciwieństwie do samochodów, nie muszą zatrzymywać się na światłach (Kopenhaga).