Zmiany wprowadzone

$h=Nowy kontraruch we Włochach
$k=$k=pod prąd, włochy
$a=Paweł Ziniewicz
$d=2018.07.02
$z=10
$d=2018.07.03
$z=

$o=
$b=$b=2952

# Od (prawie) zera...

Wśród dzielnic z niezerowym współczynnikiem kontraruchu Włochy były na ostatnim miejscu. Dwa odcinki na jezdniach serwisowych przy Alejach Jerozolimskich mają w sumie 50 m, co stanowi około 1% wszystkich ulic jednokierunkowych. Ten parametr wzrósł znacznie, gdyż zakończono realizację części projektu z Budżetu Partycypacyjnego 2016 pt. <a href="https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/7430" >Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Włochy</a>.


Wśród dzielnic z niezerowym wskaźnikiem kontraruchu rowerowego [[rowerowy_skok_cywilizacyjny-4-185]] Włochy były na ostatnim miejscu. Dwa odcinki na jezdniach serwisowych przy Alejach Jerozolimskich miały w sumie 50 m, co stanowiło około 1% wszystkich ulic jednokierunkowych.

# ...do bohatera

MożliwośćTen parametr wzrósł znacznie, gdyż zakończono realizację części projektu z Budżetu Partycypacyjnego na rok 2016 pt. <a href="https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/7430" >Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Włochy</a>. Możliwość jazdy rowerem "pod prąd" zyskało 2,8 km ulic, co stanowi 67% wszystkich ulic jednokierunkowych we Włochach. Daje to drugie miejsce wśród warszawskich dzielnic.

#Czysty zysk

Kontraruch powoduje, że ulice stają się "przezroczyste" dla roweru. Rowerzysta natrafiając na ulice jednokierunkową nie musi szukać objazdu. Przekłada się to na zmniejszenie odległości i czasu przejazdu. Oprócz tego jazda lokalnymi, uspokojonymi uliczkami jest bezpieczniejsza (mniejszy ruch, mniejsze prędkości) i bardziej komfortowa (mniejszy hałas) niż ulicami głównymi.

kontraruch-wlochy-187_1.jpg
Dla przykładu jadącpodróżując od wiaduktu przy Cegielnianej w stronę Bemowa trzeba było dojechać na około. Zamiastzamiast jazdy ruchliwą Wałowicką i Dźwigową między autobusami i ciężarówkami, można obecnie zrobić skrót przez Nastrojową i Redaktorską. Zyskujemy ponad 200 m i sporo komfortu.

kontraruch-wlochy-187_2.jpg
Kontraruch na Jutrzenki daje alternatywę dla drogi rowerowej przy Alejach Jerozolimskich. Jedzie się w mniejszym hałasie i omija jedną sygnalizację.

#Rowerem na ulicy Czereśniowej

Projekt posiadał jeszcze jeden mały element. Ulica Czereśniowa na krótkim odcinku nie była przejezdna, istniał tylko chodnik. Obecnie legalnie i komfortowo można przejechać rowerem.

#Część Krańcowej bez kontraruchu

Jedynym nieprzejezdnym rowerem w obie strony odcinkiem w okolicy pozostaje ulica Krańcowa pomiędzy Popularną a Cietrzewia. BPMiTBiuro Polityki Mobilności i Transportu (BPMiT) nie zgodziłzgodziło się na wyznaczenie kontraruchu.kontraruch na tych odcinku.

#Budżet Partycypacyjny tradycyjnie spóźniony

Jak można wywnioskować, opóźnienieOpóźnienie realizacji projektu wyniosło 1,5 roku (powinien się zakończyć do 31 grudnia 2016 r.). Od zakończenia głosowania i ogłoszenia wyników minęły 3 lata! Pozostała część projektu, czyli pasy rowerowe na ul. Chrobrego, nie zostanie wykonanawykonana, gdyż nie było zgody Biura Polityki Mobilności i Transportu.BPMiT. Na stronie projektu miała się pojawić przyczyna braku realizacji i możliwe rozwiązania alternatywne, ale do dziś nie ma takich informacji.

#Dokumentacja zdjęciowa

kontraruch-wlochy-187_3.jpg
Krańcowa przy Cietrzewia. W stronę Łopuszańskiej jest kontraruch. Za plecami fotografującego można jechacjechać tylko w stronę Popularnej.

kontraruch-wlochy-187_4.jpg
Śląska.

kontraruch-wlochy-187_5.jpg
Szczęsna.

kontraruch-wlochy-187_6.jpg
Czółenkowa.

kontraruch-wlochy-187_7.jpg
Mikołajska.

kontraruch-wlochy-187_8.jpg
Jutrzenki przy Szybkiej.

kontraruch-wlochy-187_9.jpg
Jutrzenki przy Łopuszańskiej.

kontraruch-wlochy-187_10.jpg
Jantar.

kontraruch-wlochy-187_11.jpg
Pryzmaty. Kontraruch na tej ulicy wkrótce zniknie, bo droga będzie dwukierunkowa. Przebudowa już się rozpoczęła.

kontraruch-wlochy-187_12.jpg
Solińska.

kontraruch-wlochy-187_13.jpg
Ustrzycka.

kontraruch-wlochy-187_14.jpg
Czereśniowa ślepa, ale nie dla rowerów.

kontraruch-wlochy-187_15.jpg
Czereśniowa. Łącznik rowerowy.

kontraruch-wlochy-187_16.jpg
Piątkowska. Kontraruchu nie będzie, bo ulica stała się dwukierunkowa dla wszystkich pojazdów.




Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.