Zmiany wprowadzone

$h=Kontraruch na Ikara i Boduena
$k=pod prąd, mokotów, śródmieście
$a=Paweł Ziniewicz
$d=2018.08.01
$z=
$o=
$b=

Nie informujemy o każdej nowej uliczce z dopuszczonym kontraruchem rowerowym. Szczególnie jeśli są to kolejne realizacje w danych dzielnicach. Jednak poniższe dwa przypadki są warte szerszego omówienia.

#Ikara (Mokotów)

kontraruch_ikara_boduena_188_1.jpg
Na Mokotowie kontraruch rowerowy został wprowadzony na ulicy Ikara. Pro-rowerowa zmiana została zrealizowana przy okazji odwrócenia kierunku ruchu. Kontraruch bez kontrapasa wymaga ograniczenia prędkości do 30km/h.

kontraruch_ikara_boduena_188_2.jpg
Zazwyczaj w takich przypadkach warszawski organ zarządzający ruchuruchem wymagał stosowania fizycznych spowalniaczy w postaci progów zwalniających. Na Ikara okazało się, że nie są niezbędne.

kontraruch_ikara_boduena_188_3.jpg
Popieramy takie podejście.

#Boduena (Śródmieście)

kontraruch_ikara_boduena_188_4.jpg
Kontraruch na Boduena jest elementem projektu z budżetu partycypacyjnego na rok 2017. Przez długi okres czasu oznakowanie było przekreślone. Obecnie oznakowanie poziome i pionowe sugeruje, że można bezpiecznie jechać "pod prąd".

kontraruch_ikara_boduena_188_5.jpg
Jest także oznakowanie z drugiej strony informujące jadących "z prądem" o rowerzystach jadących "pod prąd".

kontraruch_ikara_boduena_188_6.jpg
Niestety, rowerzysta jadący pod prąd nie ma jak kontynuować jazdy.

kontraruch_ikara_boduena_188_7.jpg
Na obu pasach nie ma jak kontynuować dalszej jazdy.

kontraruch_ikara_boduena_188_8.jpg
Projekt organizacji ruchu zakładał budowę przejazdu przez wyspę. Niestety, nie został on zrealizowany. Należy go wykonać jak najszybciej.




Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.