Zmiany wprowadzone

$h=Nie utrudniajmy ruchu rowerowego na Starych Bielanach
$k=pod_prad, bielany, pisma
$a=Marcin Jackowski
$d=2016.02.18
$z=0
$o=
$b=

or_skalbmierska_proj_2016.jpg
W ostatnim wydaniu Naszych Bielan zapowiedziano zmiany organizacji ruchu na ulicach Skalbmierskiej, Kulczyckiej i Grodeckiego. Wszystkie trzy mają stać się jednokierunkowe. Odstępstwa dla cyklistów w prezentowanym projekcie nie przewidziano, co oznacza groźbę kolejnych utrudnień i zachęty do łamania prawa.

O ile w całym mieście skalę zaawansowania we wprowadzaniu kontraruchu rowerowego można ocenić na 7% [[rowerowy_skok_cywilizacyjny-4-akt]], o tyle na Bielanach wynosi ona dokładnie ZERO. Żadna z ulic jednokierunkowych nie doczekała się obustronnego ruchu rowerów, mimo licznych postulatów w tym względzie [[krec_warszawo-10510]] [[rokokowa-10a]] [[bielany_kontra-072]]. W ub. roku z opłakanym skutkiem zmarnowano okazję na pętli ulic Pruszyńskiego i Leśmiana [[pruszynskiego-159]].
Mamy nadzieję, że urząd dzielnicy nie pozostanie obojętny na postulaty zawarte w poniższym piśmie.


#Pismo Zielonego Mazowsza

Do: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Bielany


dotyczy: organizacji ruchu na ulicach Skalbmierskiej, Kulczyckiej i Grodeckiego

Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do artykułu w Naszych Bielanach (nr 1/2016) o planowanej zmianie organizacji ruchu na ulicach Skalbmierskiej, Kulczyckiej i Grodeckiego zwracamy się z uprzejmą prośbą o uwzględnienie dopuszczenia na wszystkich ulicach jednokierunkowych obustronnego ruchu rowerów (tzw. kontraruchu [[pod_prad]]).
Ruch rowerów pod prąd na w/w ulicach może być dopuszczony głównie oznakowaniem pionowym, z minimalnym użyciem oznakowania poziomego, czyli w zasadzie bezkosztowo. Można też rozważyć wykorzystanie nowego znaku poziomego P-27. W ub. roku miejski inżynier ruchu dopuścił ruch rowerów „pod prąd” na ul. Wiejskiej, w dużej części bez kontrapasów [[wiejska-15a]].

Tak idealna okazja do poprawy warunków ruchu rowerowego nie powinna być zmarnowana. Wdrożenie pierwszego na Bielanach kontraruchu rowerowego byłoby pozytywnym sygnałem przychylności władz dzielnicy dla tego środka lokomocji i rosnącej liczby osób korzystających z niego w codziennych podróżach.

Jazda „pod prąd” lokalnymi ulicami jednokierunkowymi jest bezpieczniejsza niż z prądem, ze względu na dobrą wzajemną widoczność kierowcy i rowerzysty. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80% . Dodatkowo w omawianym przypadku możliwość jazdy w obu kierunkach pozwoli ominąć ruchliwą arterię Al. Reymonta i ułatwi dojazd do urzędu skarbowego. Kontraruch rowerowy to idealne rozwiązanie dla ulic osiedlowych, o prędkościach do 30 km/h, do których zaliczają się trzy wspomniane ulice.

Prosimy o uwzględnienie analogicznej potrzeby podczas prac nad innymi zmianami organizacji ruchu podejmowanymi w przyszłości na terenie Bielan.
W razie konieczności omówienia szczegółów jesteśmy do dyspozycji.


Do wiadomości:<br />
Komisja Samorządowa, Bezpieczeństwa i Dialogu Społecznego<br />
Pani Joanna Radziejewska, Przewodnicząca Komisji


#Szczegóły projektu

... można poznać w elektronicznym wydaniu gazety

http://bielany.waw.pl/data/newspapersFiles/nb_01s.pdf

W wydaniu papierowym na zmniejszonym rysunku niewiele da się oczytać.



Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.