Na koniec zostawiliśmy sobie korytarz w ciągu Traktu Królewskiego, gdyż naszym zdaniem nie będzie on sensowną trasą główną co najmniej przez najbliższe 20-30 lat. Oczywiście, odcinki tras rowerowych w Nowym Świecie (odc. Al. Jerozolimskie-plac Trzech Krzyży) powinny powstać, podobnie jak w ulicy Bonifraterskiej i na Żoliborzu. Nie wydaje się jednak prawdopodobne, by miasto zdecydowało się teraz na kolejny remont Nowego Świata i Krakowskiego Przedmieścia na północ od Alej Jerozolimskiech. Według pomiarów prawie 1/3 rowerzystów głosuje tam nogami i jedzie chodnikiem [zobacz >>>], bo boi się autobusów i znacznego ruchu aut na jezdni. By trasa mogła zadziałać, ten problem trzeba rozwiązać przebudowując obie ulice wzorem ulicy Miodowej (z pasami rowerowymi) lub wprowadzając idące dalej niż obecnie ograniczenie i uspokojenie ruchu samochodowego. Bez tego ten korytarz zawsze będzie działał "na pół gwizdka".