Zarządzenie Nr 3954/2006 Prezydenta miasta stołecznego Warszawy z dnia 11 października 2006 r.

W sprawie powołania Pełnomocnika Prezydenta m. st. Warszawy ds. Rozwoju Transportu Rowerowego.

Na podstawie art. 28f ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 11 ust.10 pkt.1 tymczasowego regulaminu organizacyjnego Urzędu miasta stołecznego Warszawy stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 162/2003 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 14 lutego 2003 r. w sprawie nadania Urzędowi miasta stołecznego Warszawy tymczasowego regulaminu organizacyjnego ( z późn. zm.) w związku z uchwałą Nr LXII/1799/2005 Rady m.st. Warszawy z dnia 24 listopada 2005 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 r., zarządza się, co następuje:

§ 1

Powołuje się Pana Stanisława Plewako na Pełnomocnika Prezydenta m. st. Warszawy ds. Rozwoju Transportu Rowerowego, zwanego dalej „Pełnomocnikiem".

§ 2

Do zadań Pełnomocnika należy koordynowanie działalności związanej z tworzeniem warunków do rozwoju transportu rowerowego w m.st. Warszawie, a w szczególności:

1) realizowanie polityki m.st. Warszawy w zakresie rozwoju transportu rowerowego zgodnie z uchwałą Nr LXII/1789/2005 Rady m.st. Warszawy z dnia 24 listopada 2005 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 r.,

2) koordynowanie działań podstawowych komórek organizacyjnych Urzędu m.st. Warszawy oraz jednostek i zakładów budżetowych m.st. Warszawy w zakresie rozwoju transportu rowerowego,

3) współpraca z Zarządami Dzielnic m.st. Warszawy w zakresie koordynacji i ujednolicenia działań na rzecz transportu rowerowego,

4) współpraca z organizacjami pozarządowymi reprezentującymi środowiska użytkowników rowerów,

5) przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta m.st. Warszawy w  sprawach dotyczących transportu,

6) reprezentowanie Prezydenta m.st. Warszawy na konferencjach i spotkaniach dotyczących problematyki transportu rowerowego,

7) współtworzenie oficjalnego serwisu internetowego m.st. Warszawy dla użytkowników rowerów,

8) przedstawianie Prezydentowi m.st. Warszawy okresowych sprawozdań z działalności Pełnomocnika oraz wniosków ze współpracy m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi.

§ 3

Pełnomocnik w zakresie swojej działalności podlega bezpośrednio Prezydentowi m.st. Warszawy.

§ 4

Obsługę organizacyjno-biurową Pełnomocnika zapewnia Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy.

§ 5

Zobowiązuje się kierowników podstawowych komórek organizacyjnych Urzędu m. st. Warszawy, jednostek i zakładów budżetowych m.st. Warszawy do współpracy z  Pełnomocnikiem przy realizacji zadań, o których mowa w § 2.

§ 6

Zobowiązuje się Burmistrzów Dzielnic m.st. Warszawy do współpracy z Pełnomocnikiem przy harmonizowaniu polityki rozwoju transportu rowerowego przy realizacji zadań, o których mowa w § 2.

§ 7

Wykonanie zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi, kierownikom podstawowych komórek organizacyjnych m.st. Warszawy oraz jednostek i zakładów budżetowych m.st. Warszawy a także Burmistrzom Dzielnic m.st. Warszawy.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Prezydent m.st. Warszawy

Osoba pełniąca funkcję Prezydenta m.st. Warszawy

/-/ Kazimierz Marcinkiewicz

Wydeptaliśmy Pełnomocnika - od redakcji

Odbieramy to zarządzenie z satysfakcją jako efekt naszej akcji Wydepcz sobie ścieżkę! [zobacz >>>] Liczymy, że także inne rekomendacje WOST [zobacz >>>] po dwóch latach od ich przekazania Ratuszowi doczekają się realizacji.

Pełnomocnikowi życzymy realnych efektów i niezbędnej do ich osiągnięcia wytrwałości. Mamy nadzieję, że poradzi sobie z ogromem wieloletnich zaległości. Rowerzystów zachęcamy do sygnalizowania Pełnomocnikowi problemów (e-mail: rowery[na]um.warszawa.pl, CC: biuro[na]zm.org.pl), a także do oddania głosu na akcję Wydepcz ścieżkę! w ramach Konkursu Inicjatyw "Bezpieczne Drogi" i przekazywanie tej zachęty znajomym. Zagłosować można pod adresem: www.orlenbezpiecznedrogi.pl/inicjatywa242

Ogólna pula nagród do wygrania to 500000 zł. Ewentualne środki uzyskane tą drogą nasze Stowarzyszenie przeznaczy na dalsze działania na rzecz równouprawnienia rowerzystów i poprawę warunków transportu rowerowego w stolicy, w której wiele jest jeszcze do wydeptania...

Ale - jak widać - wspólne i konsekwentne wydeptywanie bywa skuteczne.